Dersin Adı | Fizik I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PHYS 105 | Güz | 3 | 4 | 5 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı mekaniğin temellerini oluşturan yasaları öğretmek ve bu yasaların günlük hayatta karşımıza nasıl çıktığını anlatmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders ve dersin uygulamaları kapsamında hareket ve Newton yasaları, iş ve kinetik enerji kavramları, potansiyel enerji ve enerji korunumu yasası, momentum ve çarpışmalar, dönmenin dinamiği, denge ve esneklik, kütle çekimi ve periyodik hareket konuları işlenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Birim Sistemleri, Fiziksel Büyüklükler ve Vektörler | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 1) |
2 | Doğrusal Hareket (Bir Boyutta Hareket) | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 2) |
3 | İki ve Üç Boyutta Hareket | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 3) |
4 | Newton Yasaları | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 4) |
5 | Newton Yasalarının Uygulamaları | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 5) |
6 | İş ve Kinetik Enerji | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 6) |
7 | Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 7) |
8 | İşlenen Konuların Genel Tekrarı | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 1-7) |
9 | Momentum, İtme ve Çarpışmalar | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 8) |
10 | Katı Cisimlerin Dönmeleri | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 9) |
11 | Dönme Hareketinin Dinamiği | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 10) |
12 | Denge ve Esneklik | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 11) |
13 | Kütle Çekimi | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 13) |
14 | Periyodik Hareketler | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 14) |
15 | Dönemin Genel Tekrarı | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford (Bölüm 1-14) |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Sears and Zemansky’s University Physics with Modern Physics 14th Edition, Hugh D. Young, Roger A. Freedman, A. Lewis Ford |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Fundamentals of Physics 9th ed. I David Halliday, Robert Resnick, Jearl Walker ve Physics for Scientists and Engineers with Modern Physics 4/E, Douglas C. Giancoli. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 158 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | X | ||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | X | ||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | |||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | X | ||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest